Avaluació de l’assignatura per part de l’alumnat: Ciències socials, cultura i valors ètics de 1r ESO, 2015-16

Avaluem les Ciències Socials, Cultura i Valors Ètics de 1r d’ESO amb un formulari de Google. Heus aquí els resultats (i aquí els del curs 2014-15).

  1. Sobre l’interès de l’alumnat per l’assignatura
    1. Més interès a priori per l’assignatura que el curs passat. Al curs 2014-29015 una mica més del 50% la considerava a priori molt poc o poc interessant; aquest curs només eren el 27,7%.
    2. L’interès s’ha mantingut durant el curs. Si el 72,2% considerava a prioritari que l’assignatura podia ser força o molt interessant, el 72,3% han trobat els temes força o molt interessants, lleugerament per sota del 75%del curs passat.
    3. A diferència de l’any passat, la història ha agradat més que la geografia, potser perquè degut als resultats de l’any passat s’ha posat més èmfasi a fer-la més atractiva. Les sortides també han sigut d’història
  2. Sobre l’esforç necessari per realitzar la matèria
    1. Com al curs passat, una gran majoria va considerar que havia hagut de treballar força o molt (el 92,7%; el 85% el curs passat).
  3. Sobre les diferents activitats realitzades
    1. Les sortides són les activitats preferides
    2. Els exercicis col·lectius s’han preferit per sobre dels individuals
    3. Anar a l’aula d’informàtica és la segona activitat més ben valorada; treballar concretament amb el blog – google sites, menys (a l’aula d’informàtica es fan activitats diverses, no només amb el google sites)
  4. Sobre la interacció professor -alumnes
    1. En una proporció més àmplia que el curs passat, la majoria va considerar que el professor escoltava / ajudava / estimulava els alumnes
  5. Sobre la valoració global de l’assignatura
    1. L’assignatura va ser valorada positivament de manera majoritària (nota mitja ponderada: 7,6)
    2. Una gran majoria va considerar justes les notes rebudes (el 81,9%, només una mica per sota del 84,5% del curs passat).
    3. Ha baixat el % d’alumnes que considera les classes avorrides. El curs passat el 39,5% va considerar les classes molt avorrides o més aviat avorrides, mentre que aquest curs han sigut el 22,3%.
    4. Com a novetat s’ha preguntat si el temari estava relacionat amb la vida quotidiana i si el seu contingut es trobava útil. El 83,1% s’ha mostrat força o molt d’acord amb què s’han fet exercicis relacionats amb la vida quotidiana i el 71,1% ha trobat utilitat al que he estudiat

Heus aquí el detall de les respostes a cada pregunta:

Sobre l’interès de l’alumnat per l’assignatura

avaluació1516_01

Sobre l’esforç necessari per realitzar la matèria

avaluació1516_02

Sobre les diferents activitats realitzades

activitats01

activitats02

activitats03

Sobre la interacció professor -alumnes

avaluació1516_03

Sobre la valoració global de l’assignatura

valoracioglobal

Sobre la “utilitat” de l’assignatura

utilitat

Quant a gbarnosell

Historiador; professor d'institut, col·laborador de l'Institut de Recerca Històrica de la Universitat de Girona i de L'Avenç
Aquesta entrada s'ha publicat en Bloc, Educació i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s