Avaluem les Ciències Socials, Cultura i Valors Ètics de 1r d’ESO amb un formulari de Google. Heus aquí els resultats (i aquí els del curs 2014-15).
- Sobre l’interès de l’alumnat per l’assignatura
- Més interès a priori per l’assignatura que el curs passat. Al curs 2014-29015 una mica més del 50% la considerava a priori molt poc o poc interessant; aquest curs només eren el 27,7%.
- L’interès s’ha mantingut durant el curs. Si el 72,2% considerava a prioritari que l’assignatura podia ser força o molt interessant, el 72,3% han trobat els temes força o molt interessants, lleugerament per sota del 75%del curs passat.
- A diferència de l’any passat, la història ha agradat més que la geografia, potser perquè degut als resultats de l’any passat s’ha posat més èmfasi a fer-la més atractiva. Les sortides també han sigut d’història
- Sobre l’esforç necessari per realitzar la matèria
- Com al curs passat, una gran majoria va considerar que havia hagut de treballar força o molt (el 92,7%; el 85% el curs passat).
- Sobre les diferents activitats realitzades
- Les sortides són les activitats preferides
- Els exercicis col·lectius s’han preferit per sobre dels individuals
- Anar a l’aula d’informàtica és la segona activitat més ben valorada; treballar concretament amb el blog – google sites, menys (a l’aula d’informàtica es fan activitats diverses, no només amb el google sites)
- Sobre la interacció professor -alumnes
- En una proporció més àmplia que el curs passat, la majoria va considerar que el professor escoltava / ajudava / estimulava els alumnes
- Sobre la valoració global de l’assignatura
- L’assignatura va ser valorada positivament de manera majoritària (nota mitja ponderada: 7,6)
- Una gran majoria va considerar justes les notes rebudes (el 81,9%, només una mica per sota del 84,5% del curs passat).
- Ha baixat el % d’alumnes que considera les classes avorrides. El curs passat el 39,5% va considerar les classes molt avorrides o més aviat avorrides, mentre que aquest curs han sigut el 22,3%.
- Com a novetat s’ha preguntat si el temari estava relacionat amb la vida quotidiana i si el seu contingut es trobava útil. El 83,1% s’ha mostrat força o molt d’acord amb què s’han fet exercicis relacionats amb la vida quotidiana i el 71,1% ha trobat utilitat al que he estudiat
Heus aquí el detall de les respostes a cada pregunta:
Sobre l’interès de l’alumnat per l’assignatura
Sobre l’esforç necessari per realitzar la matèria
Sobre les diferents activitats realitzades
Sobre la interacció professor -alumnes
Sobre la valoració global de l’assignatura
Sobre la “utilitat” de l’assignatura