“LA GUERRA DEL FRANCÈS A LES COMARQUES GIRONINES, 1808-1814″
Exposició itinerant organitzada pel Patronat Eiximenis de la Diputació de Girona. Vol ser una aproximació rigorosa i divulgativa alhora, amb una gran atenció al territori. Per això consta d’una part comuna a totes les comarques i d’una part que anirà canviant, dedicada exclusivament a la comarca de la població on s’exposi.
Consta, com a materials complementaris, d’un trítptic de la part comuna i dels trítptics comarcals. A més a més, s’ha editat un catàleg de 230 pàgines elaborat per 14 autors que presenta un estat de la qüestió sobre el tema (comprar-lo). Ha estat inaugurada a La Bisbal el 10/9/2010.
Materials disponibles:
La Guerra del Francès a les comarques gironines (tríptic dels àmbits comuns a totes les comarques; recull el text principal de cada àmbit i algunes imatges) (pdf La Guerra del Francès a les comarques gironines) (català, español, english). Tot seguit podeu veure el recorregut de l’exposició i accedir als tríptics comarcals
- La Bisbal, 10/09/2010 – 10/10/2010, amb un apartat especial sobre el Baix Empordà (pdf La Guerra del Francès al Baix Empordà – La Bisbal) (en català) (i inauguració)
- Banyoles, 26/11/2010 – 9/1/2011, amb un apartat especial sobre el Pla de l’Estany (pdf Guerra del Francès al Pla de lEstany) (en català) (i inauguració de l’exposició a Banyoles: “La cultura no és una despesa sumptuària“). La inauguració de l’exposició va inaugurar també el 17è Col·loqui de Tardor, dedicat aquest any a la Guerra del Francès (presentació i breu síntesi).
- Tossa, 15/1/2011 – 27/2/2011, amb un apartat especial sobre La Selva. Podeu veure una ressenya de la inauguració a Tossa de l’exposició. La meva intervenció es va centrar en les relacions entre la història local i la història general
- Begur, 5 al 26/3/2011, Sala Municipal d’Exposicions. Podeu veure una ressenya de la inauguració, on vaig destacar l’interès de l’exposició de presentar una explicació del conflicte que tingués en compte tant les seves característiques en el conjunt de les comarques gironines com la diversitat de situacions locals.
- Girona, a l’Arxiu Històric de Girona (Plaça Sant Josep, 1 GIRONA), del 14 d’abril al 31 d’agost de 2011. Horari: del 14 d’abril al 30 de maig, de dilluns a divendres de 9:00 a 18:00 hores, i dissabtes de 9:00 a 14:00 h.; a partir de l’1 de juny i fins al 31 d’agost: de dilluns a divendres, de 8:00 a 15:00 hores. Vegeu-ne la inauguració, amb una reflexió sobre com commemorar els fets històrics.
- Hostalric, de l’1/10 al 6/11/2011
- L’Escala, inauguració 10/2/2010


